Добірка корисних порад


ДОБІРКА ПОРАД, В ЯКИХ ГАРНИЙ УЧЕНЬ

ЗАВЖДИ ЗНАЙДЕ ЩОСЬ КОРИСНЕ

  1. Єдині вимоги до учнів щодо збереження підручників
  2. Орієнтовна схема відгуку на книжку
  3. Пам’ятка читача
  4. Як вибрати книгу для читання
  5. Як вчити вірш напам’ять
  6. Як готувати доповідь
  7. Як готуватися до ЗНО та ДПА
  8. Як конспектувати книгу, статтю
  9. Як написати реферат
  10. Як працювати з довідковою літературою
  11. Як працювати з книгою
  12. Як працювати з підручником
  13. Як працювати над тематичними виписками
  14. Як скласти тези статті
  15. Як читати газету
  16. Як читати книжку


Єдині вимоги до учнів щодо збереження підручників

збереження підручників

  • Усі одержані вами підручники слід утримувати в охайному вигляді.
  • Треба тримати підручники в окремій обкладинці або обгорнути папером.
  • Не загинайте аркуші, користуйтеся закладкою.
  • Не слід класти в книгу ніякі предмети.
  • Перш ніж узяти до рук підручник, вимийте руки. Підготувавши урок, поставте книгу на полицю або покладіть у портфель.
  • На сторінках підручників робити помітки ручкою або олівцем забороняється.
  • Поводься з підручником так, щоб не було соромно передати його твоїм молодшим товаришам.
  • Рекомендації класним керівникам щодо роботи з учнями в межах акції «Живи, книго!”
  • Разом з дітьми та батьками оформити куточок «Живи, книго!».
  • Ознайомлення учнів з єдиними вимогами щодо збереження підручників.
  • Ознайомлення з критеріями оцінювання підручників.
  • Відповідальність за підручники в класі.
  • Екран класних змагань за краще збереження підручників, пропаганду книги в школі.
  • Приймати за актом підручники разом з членами батьківського комітету.
  • Вимагати з батьків гарантійні листи щодо збереження підручників.
  • Слідкувати, щоб учителі-предметники систематично перевіряли стан збереження підручників свого предмета (робили відповідні записи в щоденник учня).
  • Один раз на чверть виставляти оцінки в щоденники учням за стан збереження підручників.
  • Надати допомогу посту бережливих у плануванні роботи.
  • Разом з батьками здійснювати заходи з виховання в учнів бережливого ставлення до книги. На батьківських зборах аналізувати наслідки рейдів пе­ревірок.
  • Планувати проведення класних зборів «Учитись учитися», де висвітлювати роль підручника. Аналізувати ставлення до них учнів. Участь у Всеукраїнських акціях «Живи, книго!» та «Подаруй книгу бібліотеці».
  • Відмітити учнів і батьків, які краще зберегли підручники.
  • Вклеїти в щоденники учням єдині вимоги щодо збереження підручників.

Використана література

  1. Туркалевич І.І. Як працювати з книго(методичні рекомендації) //Шкільна бібліотека/2004 – № 5.–С.15
  2.  Л.Огнів‘юк, Л.Дмитрук Поради читачам//Шкільна бібліотека/2004-№3. –С. 89                                  

До заголовку

Орієнтовна схема відгуку на книжку

відгук на книхку

  • Зміст книжки.
  • Актуальність тематики твору.
  • Творчий задум автора.
  • Критична оцінка твору;
      • особливості композиції книжки;
      • сила впливу слова письменника;
      • майстерність автора у зображенні характерів героїв;
      • мистецтво художника-ілюстратора книжки.
  • Основна думка відгуку.

Використана література

  1. Туркалевич І.І. Як працювати з книго(методичні рекомендації) //Шкільна бібліотека/2004 – № 5.–С.15
  2. Л.Огнів‘юк, Л.Дмитрук Поради читачам//Шкільна бібліотека/2004-№3. –С. 89

До заголовку


Пам’ятка читача

  • Перед тим як розпочати читання, вибери книжку, в якій розкривається зміст матеріалу, який  ти вивчаєш.
  • Пам’ятай, що читання — одне з найважливіших занять у самоосвіті і ставитися до нього треба серйозно.
  • Слід урізноманітнювати прийоми і способи читання.
  • Читаючи, думай, шукай головне, основне, найістотніше.
  • Не поспішай, не «ковтай» книгу, вдумайся в логіку і зміст того, що ти читаєш.
  • Домагайся, щоб кожне речення, кожне слово, термін, фраза були добре зрозумілі не залишай незрозумілого.
  • Читай з олівцем у руках, роби потрібні помітки.
  • Обов’язково конспектуй прочитане. Конспект зберігається надовго, прочитане забувається.
  • Розпочату роботу доводь до кінця. Не залишай книжку недочитаною — головне може бути попереду.
  • Прочитавши, обдумай, чого навчила тебе книга.
  • Прочитане спробуй пов’язати з життям, з практикою, досвідом. Добре при цьому придумати (знайти) приклади, що підкріплюють прочитане.
  • Не забудь пов’язати те, що читаєш (вриваєш) з раніше вивченим і уявити його в системі знань.
  • Не поспішай кликати на допомогу інших, коли щось незрозуміло. Намагайся розібратися самостійно.
  • Де потрібно — змушуй працювати і уяву.
  • Читай не тільки «зліва направо”, а й повертайся до прочитаного: повторення – найкращий засіб закріплення прочитаного.
  • Навчись критично сприймати прочитане.
  • Обов’язково ознайомся з рецензіями і відгуками на книжку: один розум добре, колективний – краще.
  • Раніше ніж критикувати книгу, добре розберись у її змісті.
  • Чужу критику на книжку читай після того, як прочитаєш книжку.

Чотири завдання, які повинні бути розв’язані під час читання:

    • Перше завдання при читанні — це зрозуміти і засвоїти прочитаний матеріал.
    •  Друге завдання — продумати прочитане.
    • Третє — зробити з прочитаного потрібні для пам’яті виписки.
    • Четверте завдання—це усвідомити, чого нового навчила тебе прочитана книжка.

Використана література:

  1. Туркалевич І.І. Як працювати з книго(методичні рекомендації) //Шкільна бібліотека/2004 – № 5.–С.15
  2.  Л.Огнів‘юк, Л.Дмитрук Поради читачам//Шкільна бібліотека/2004-№3. –С. 89

До заголовку

Як вибрати книгу для читання  

як вибрати книгу

Зайшовши до бібліотеки, треба звернутись до  каталогів. В перекладі з грецької «каталог» означав «перелік». Отже, каталог — це перелік всіх книг, які є в бібліотеці.

Каталог необхідний кожній бібліотеці, він служить посередником між книгою і читачем. Переглядаючи каталог, читач дізнається, чи є в бібліотеці потрібна йому книга, які книги є в бібліотеці з даної теми, які книги конкретного автора можна прочитати в цій бібліотеці.

В залежності від свого читацького призначення каталоги бувають алфавітні і систематичні. До якого звернутись, залежить від того, що знає читач про книгу.

В картотеках картки з назвами книг підібрані за окремими темами.

На книжкових виставках ти завжди знайдеш цікаві книги.

Переглянь бібліографічні покажчики. Це книги про книги. В них ти знайдеш анотації — короткі розповіді про хороші книги і поради що читати.

Ти можеш сам вибрати книгу з полиць відкритого доступу.

Використана література:

  1. Туркалевич І.І. Як працювати з книго(методичні рекомендації) //Шкільна бібліотека/2004 – № 5.–С.15
  2. Л.Огнів‘юк, Л.Дмитрук Поради читачам//Шкільна бібліотека/2004-№3. –С. 89

До заголовку

Як вчити вірш напам’ять

  • Уважно двічі-тричі прочитай увесь вірш.
  • Обміркуй зміст твору, умовно розділи його на смислові частини.
  • У кожній такій частині правильно визнач інтонацію, з якою будеш читати, розстав логічні наголоси, визнач паузи та темп читання.
  • Навчися читати вголос, дотримуючись цих вимог, спочатку кожну частину, а відтак увесь вірш.
  • Тепер без допомоги підручника спробуй пригадати вірш, повтори кожну частину по пам’яті.
  • Візьми книжку. Читаючи напам’ять, перевіряй, чи правильно запам’ятав текст.
  • Відклади підручник, двічі чи тричі продекламуй увесь вірш.
  • Запам’ятай: знання тексту вірша треба довести до автоматизму. Це дасть змогу зосередитися на виразності читання.
  • Перед уроком уявно продекламуй вірш іще раз. Якщо ти не задоволений звучанням окремих рядків, то ще є час усунути недоліки.

Використана література:

  1. Туркалевич І.І. Як працювати з книго(методичні рекомендації) //Шкільна бібліотека/2004 – № 5.–С.15
  2. Л.Огнів‘юк, Л.Дмитрук Поради читачам//Шкільна бібліотека/2004-№3. –С. 89

До заголовку

Як готувати доповідь

готувати доповідь

  • Визначити адресата мовлення і мету спілкування.
  • Вдуматися в тему, визначити основну думку майбутньої доповіді.
  • Опрацювати літературу з цієї теми, осмислити її.
  • Добираючи матеріал, звернути увагу як ті факти, які будуть цікаві аудиторії, перед якою буде виголошена доповідь. Зробити певні виписки.
  • Скласти робочий план і відповідно до нього систематизувати дібраний матеріал.
  • Узагальнити основні положення кількох джерел, внаслідок чого думки, викладені в кількох працях, звучатимуть повніше, переконливіше.
  • Записати текст доповіді повністю або частково (початок, кінець).
  • Виділити термін, незнайомі слова, уточнити вимову і наголошення слів.
  • Говорити нешвидко, робити паузи, дотримуватися правильної інтонації.
  • Виступаючи, завжди стежити за слухачами: якщо вас перестали слухати, змінити тон мовлення, навести цікавий факт, ніколи не намагатися перекричати аудиторію.
  • Якщо потрібно заглянути до рукопису, опустіть очі, не нахиляючи голови.
  • Стежити за своїм мовленням: уникати слів-паразитів, не заповнювати паузи звуками («е-е-е», «ну-у») та ін.
  • Переказати усно текст доповіді вдома (відводиться 15—20 хв.).

Використана література

  1. Туркалевич І.І. Як працювати з книго(методичні рекомендації) //Шкільна бібліотека/2004 – № 5.–С.15
  2. Л.Огнів‘юк, Л.Дмитрук Поради читачам//Шкільна бібліотека/2004-№3. –С. 89

До заголовку

Як готуватися до ЗНО та ДПА

ДО ЗНО

  • Скласти графік підготовки до всіх дисциплін, з яких відбуватимуться іспити.
  • Повторювати один і той же матеріал два рази протягом доби, а потім ще раз — через тиждень.
  • Скласти плани відповідей на можливі екзаменаційні питання.
  • Дбати про те, щоб відповідь на іспиті була композиційно завершеною (переважно роздум), доказовою (з прикладами), переконливою (з поясненням); дотримуватися особливостей наукового стилю мовлення.
  • Щодня повторювати матеріал з двох навчальних предметів з перервою між ними.
  • Вести щоденник, куди записувати щодня план роботи на наступний дань.
  • Уміти зняти втому (спілкування з друзями, батьками, прослуховування музики та подібне).

Як писати твір з творчим завданням

  • Вдуматися в тему, сформулювати основну думку висловлювання.
  • Дбати про правильне розуміння теми та глибину і повноту її розкриття.
  • Для підтвердження своїх думок використовувати життєвий досвід, наводити лише достовірні факти та конкретний ілюстративний матеріал.
  • Викладати матеріал переконливо, дбати про доказовість основних положень.
  • Доцільно і правильно цитувати,
  • Дотримуватися композиційної стрункості, пропорційності частин твору, логічної послідовності у викладі думок.
  • Намагатись робити висновки і узагальнення, в яких міститиметься особисте ставлення до подій, оцінка фактів.
  • Користуватися різними типами мовлення, дотримуватися єдності обраного стилю мовлення!
  • Стежити за грамотністю.

Як писати твір

  • З кількох запропонованих тем обирай не найлегшу, а ту, яка тебе цікавить і хвилює.
  • Добре обдумай тему, визнач, який обсяг матеріалу вона охоплює.
  • Визнач основну думку майбутнього твору, намагайся зберегти її під час роботи над твором.
  • Склади план, чітко та стисло сформулюй думку кожного пункту. Не забувай, що назва основної частини в складному плані — це теза, яку потрібно довести.
  • Підбери епіграф, який висловлює основну думку твору.
  • Напиши вступ, який би доречно розпочинав тему. На початку твору вислови головну думку, потім обґрунтуй її, доповни фактами із твору, у разі потреби наведи цитати.
  • Стеж за послідовністю викладу думок.
  • Дотримуйся пропорційності частин твору і стеж за зв’язком між ними.
  • Висловлюй власне ставлення до всього, про що пишеш, роби власні висновки, узагальнення.
  • Наприкінці твору зроби загальний висновок, зумовлений змістом роботи.

Використана література

  1. Туркалевич І.І. Як працювати з книго(методичні рекомендації) //Шкільна бібліотека/2004 – № 5.–С.15
  2. Л.Огнів‘юк, Л.Дмитрук Поради читачам//Шкільна бібліотека/2004-№3. –С. 89

До заголовку

Як конспектувати книгу, статтю

конспектувати книгу

Конспект — це стислий виклад змісту статті чи книжки. Від тез конспект відрізняється тим, що поряд з основними даними тексту в ньому коротко і водяться докази цих положень і висновки.

Види конспектів:

  1. текстуальний: основні положення твору, докази, і висновки передаються словами автора, тобто цитатами;
  2. вільний — це переказ основного змісту книги (статті) своїми словами;
  3. змішаний — найчастіше використовуваний вид, в якому вільний переказ змісту поєднується із цитування.

Правила конспектування

  • Запиши автора і назву статті чи книжки, яку конспектуєш.
  • Виділи їх більшим шрифтом.
  • Під час конспектування статті запиши, в якому журналі, збірнику або в якій газеті її вміщено.
  • Складай конспект після того, як продумав план тексту.
  • Записуй тільки основне: спочатку головну думку потім (дуже стисло) докази і приклади.
  • Намагайся, щоб записи були чіткими, змістовними і лаконічними. Для цього використовуй схеми, таблиці. А для зручності користування конспектом, підкреслюй найважливіші думки, навіть окремі фрази, словосполучення, слова; до розділів і підрозділів відбирай заголовки.
  • Цитуй правильно і точно, зазначай сторінку, з якої взято цитату, роби помітки, які виявляють твоє ставлення до того, що конспектуєш. Використовуй для цього свої умовні позначки, а також подані нижче

 !) знак оклику на полях — дуже добре;

 ?) знак питання — здивування, незгода з автором, нерозуміння якоїсь думки.

  • Вчися конспектувати відразу начисто.

Використана література:

  1. Туркалевич І.І. Як працювати з книгою (методичні рекомендації) //Шкільна бібліотека/2004 – № 5.–С.15
  2. Л.Огнів‘юк, Л.Дмитрук Поради читачам//Шкільна бібліотека/2004-№3. –С. 89

До заголовку

Як написати реферат

як писати рефетат

Реферат (від лат. — «доповідаю»).

Визначити тему.

Підібрати літературу:

    1. Документи, першоджерела;
    2. Монографії, довідники, збірники;
    3. Газетні та журнальні матеріали.
  • Ґрунтовно вивчити літературу.
  • Скласти варіант плану майбутнього реферату.
  • Виділити основні питання.
  • Систематизувати опрацьований матеріал.
  • Остаточно продумати та уточнити план реферату. Обов’язково включити в план актуальні теми і їх значення.
  • Опрацювати дібрані джерела з робочими стислими помітками, закладками в книжці.
  • Скласти план відповідно до обсягу реферату (його пункти розкриваються приблизно на однаковій кількості сторінок).
  • Оформити яскравий, привабливий вступ.
  • Дати перелік основних висновків, узагальнень та рекомендацій.
  • Оптимальний обсяг реферату — 10—12 друкованих сторінок. Такий реферат потребує для усного викладу перед аудиторією 10—15 хв.
  • Під час усного виступу краще розповідати, а не читати реферат. Для цього скласти розгорнутий план-конспект на 2—4 сторінки.
  • Під час добору мовних засобів для написання реферату необхідно враховувати особливості наукового стилю мовлення.

Написати реферат.

В кінці реферату слід подати список використаної літератури.

Використана література:

  1. Туркалевич І.І. Як працювати з книго(методичні рекомендації) //Шкільна бібліотека/2004 – № 5.–С.15
  2. Л.Огнів‘юк, Л.Дмитрук Поради читачам//Шкільна бібліотека/2004-№3. –С. 89

До заголовку

Як працювати з довідковою літературою

довідковий фонд

Друзі! Навіть найрозумнішу людина в світі не може пам’ятати великі події сучасного та минулого, численні дати, цифри; факти. Доповнюють пам’ять людині книги, які все знають — словники, довідники, енциклопедії. Ці книги — друзі нашої пам’яті, вони дають відповідь на будь-яке питання.

Як же ці книги побудовані? Як ними користуватися в роботі?

Найпростіші з них — словники. В них зібрані слова, розташовані в алфавітному порядку. Найбільшим попитом користується орфографічний словник. Майже всі ми ним користуємося, коли не знаємо, як писати те чи інше слово. Коли ж вас цікавитиме значення слова і історія його походження користуйтеся «Тлумачним словником». Прикладом «Тлумачного словника» є словник російського вченого і письменника В. Даля, автор словника зібрав 200000 слів. Кожне слово має пояснення і тлумачення. Цей словник надає велику допомогу при читанні російської дореволюційної літератури, пояснює слова, які нам сьогодні незрозумілі.

При читанні газет та журналів ви часто зустрічаєтесь з словами, які прийшли з інших мов народів світу — тут вам допоможе «Словник іншомовних слів».

Кожен учень повинен мати відповідні навички роботи з словником. Уважно переглядайте передмову до словників, знайомтесь з умовними позначками.

Нашими добрими помічниками є енциклопедії. Саме слово “енциклопедія” взяте з грецької мови і означає: «коло знань». В наш час енциклопедіями називають книги, в яких коротко викладено у певній системі наукові дані про науку, техніку, культуру, природу, мистецтво та ін. У більшості матеріал в енциклопедіях розміщено за алфавітом.

У довідкових книгах для вас зібрані відомості і знання, надбані людством за багато віків. Ці книги доповнять ваші знання, допоможуть жити, вчитись і працювати.

Використана література:

  1. Туркалевич І.І. Як працювати з книго(методичні рекомендації) //Шкільна бібліотека/2004 – № 5.–С.15
  2. Л.Огнів‘юк, Л.Дмитрук Поради читачам//Шкільна бібліотека/2004-№3. –С. 89

До заголовку

Як працювати з книгою

працювати з книгою

Для ознайомлення в загальних рисах зі змістом книги необхідно:

  1. Прочитати титульну сторінку — прізвище автора, заголовок, рік видання.
  2. Прочитати анотацію (коротку інформацію про цю книгу), вміщену на зворотному боці титульної сторінки.
  3. Уважно ознайомитися зі змістом, вміщеним або в кінці книги, або після титульної сторінки.
  4. Прочитати передмову або вступ.

Під час читання звернути увагу на:

  1. Назви окремих розділів, частин, параграфів і т.ін.
  2. Вдумливо ставитись до слів і словосполучень, виділених різними шрифтами (розрядкою, курсивом, напівжирним та ін.).
  3. З’ясувати значення незрозумілих слів за допомогою словників та енциклопедій.
  4. Звернути увагу на посилання (позначаються зірочкою або цифрою) і зразу ж уважно прочитати пояснення (внизу сторінки).

Для засвоєння змісту прочитаного необхідно:

  1. Поділити прочитаний матеріал на частини, виділити в них найголовніше.
  2. Скласти план (простий, складний), тематичні виписки, тези або конспект.

Використана література

  1. Туркалевич І.І. Як працювати з книго(методичні рекомендації) //Шкільна бібліотека/2004 – № 5.–С.15
  2. Л.Огнів‘юк, Л.Дмитрук Поради читачам//Шкільна бібліотека/2004-№3. –С. 89

До заголовку

Як працювати з підручником

  • Прочитай увесь заданий текст, глибоко вдумуючись у його зміст. Пам’ятай, що читання підручника без ‘ напруження думки — марна трата часу.
  • Працюй завжди з ручкою або олівцем в руках.
  • Засвоєнню допоможуть схематичні малюнки й записи.
  • Поділи в думці текст на частини і знайди основну думку.
  • Читаючи текст, пов’язуй його з часом, картою, графіками, схемами підручника. Пам’ятай, що без хронології та карт немає історії.
  • Порівнюй, зіставляй вивчений матеріал, факти, явища з іншими.
  • Складай короткий усний (письмовий) план прочитаного.
  • Намагайся в тексті знайти відповідь на кожне запитання, наведене в кінці параграфа.
  • Привчай себе до самоконтролю: обов’язково перекажи вголос або про себе заданий матеріал, спочатку по частинах, а потім у цілому весь параграф. Роби це так, щоб словам було тісно, а думкам — просторо.
  • Виконуй завжди домашні завдання.
  • Долай труднощі, а не тікай від них. Працюй над книжкою систематично і наполегливо.

Використана література:

  1. Туркалевич І.І. Як працювати з книго(методичні рекомендації) //Шкільна бібліотека/2004 – № 5.–С.15
  2. Л.Огнів‘юк, Л.Дмитрук Поради читачам//Шкільна бібліотека/2004-№3. –С. 89

До заголовку

Як працювати над тематичними виписками

  • Вибрати з тексту необхідний матеріал і виписати його на картки у вигляді цитати в такій послідовності: цитата, прізвище та ініціали автора твору, назва твору, видавництво, рік і місце видання, розділ книги чи том, сторінка.
  • Якщо з цієї сторінки беруться ще цитати, то посилання на джерело робиться так: «Там само». Коли ж цитата береться з іншої сторінки книжки, то пишеться: «Там само» й вказується сторінка.
  • Чужі слова потрібно наводити з абсолютною точністю, не вириваючи їх з контексту.
  • Якщо під час цитування доводиться робити пропуск окремих слів, то в цитаті замість пропущених слів ставляться три крапки (…).
  • Цитати у вигляді самостійного речення оформлюються за правилами пунктуації при прямій мові.
  • Якщо цитата є складовою частиною думки того, хто пише, то вона береться в лапки і пишеться з малої букви.
  • На полях перед цитатою або у верхній частині доцільно давати її короткий заголовок, тобто одним чи декількома словами передати основний зміст цитованого тексту.

Використана література:

  1. Туркалевич І.І. Як працювати з книго(методичні рекомендації) //Шкільна бібліотека/2004 – № 5.–С.15
  2. Л.Огнів‘юк, Л.Дмитрук Поради читачам//Шкільна бібліотека/2004-№3. –С. 89

До заголовку

Як скласти тези статті

  • Попередньо переглянути статтю, продумати тему, яку ви ставите перед собою, розпочинаючи її опрацювання.
  • Уважно прочитати статтю, визначити її основну думку.
  • Поділити статтю на смислові частини, визначити всі мікротеми.
  • Сформулювати пункти плану, логічно пов’язавши їх між собою.
  • Сприймаючи текстову інформацію, намагатися чітко уявити, що є важливим для автора, а що для вас — як читача.
  • Вибирати для тез основні ідеї та положення, відділивши важливі деталі від подробиць, записати їх словами автора або власними словами, розмістивши в певній послідовності.
  • Керуватися найголовнішим принципом нотування чужого тексту — не допускати перекручень змісту.

Використана література:

  1. Туркалевич І.І. Як працювати з книго(методичні рекомендації) //Шкільна бібліотека/2004 – № 5.–С.15
  2. Л.Огнів‘юк, Л.Дмитрук Поради читачам//Шкільна бібліотека/2004-№3. –С. 89

До заголовку

Як читати газету

  • Читай газети щодня.
  • Газети розкажуть тобі про найважливіші події, що відбуваються в нашій країні та в усьому світі.
  • Перед тим як почату читати газету, переглянь заголовки всіх статей — це допоможе тобі вибрати в ній найцікавіший матеріал.
  • При читанні газет користуйся картою. Знайди на ній ті місця, про які прочитав у газеті.
  • Пояснення незрозумілих слів знайди в словнику, або запитай у вчителя, бібліотекаря.
  • Візьми книгу про те, що тебе особливо зацікавило при читанні газети.

Використана література:

  1. Туркалевич І.І. Як працювати з книго(методичні рекомендації) //Шкільна бібліотека/2004 – № 5.–С.15
  2. Л.Огнів‘юк, Л.Дмитрук Поради читачам//Шкільна бібліотека/2004-№3. –С. 89

До заголовку

Як читати книжку

  • Пам’ятай: читання — одне з найважливіших завдань у самоосвіті, ставитись до нього треба серйозно.
  • Внутрішньо налаштовуйся на читання. Не поспішай, не «ковтай» зміст книжки, а читай уважно, вдумливо, намагайся запам’ятати прочитане.
  • Зміст треба осмислювати. Не можна допускати механічного фіксування тексту.
  • Вчися читати швидко, не проговорюючи про сербе, охоплюй поглядом цілі фрази, речення.
  • Для свідомого сприймання прочитай передмову, перегортаючи сторінки, обміркуй заголовки.
  • Коли щось незрозуміло, не поспішай гукати на допомогу інших. Спочатку спробуй самостійно розібратися. Користуйся словниками, довідниками.
  • Роби помітки, виписки, за потреби склади план (тези, конспект).
  • Найцікавіше запам’ятай. Порівнюй прочитане з вже відомими фактами, знайди йому місце в системі знань.
  • Прочитавши книжку, обміняйся думками і враженнями про неї з друзями, й оцінку. Згадай основні образи, події, думки.
  • Порівняй власну думку про книжку з відгуками і рецензіями на неї: один ум добре, а колективний — краще.
  • Зроби відповідні записи про книжку у читацькому щоденнику.

Використана література:

  1. Туркалевич І.І. Як працювати з книго(методичні рекомендації) //Шкільна бібліотека/2004 – № 5.–С.15
  2. Л.Огнів‘юк, Л.Дмитрук Поради читачам//Шкільна бібліотека/2004-№3. –С. 89

До заголовку

Advertisements