Профанкетування

Анкети

щодо встановлення мотивів професійного самовизначення старшокласників

 „Професійна орієнтація: як зробити вибір”

  1. Чи визначилися ви з майбутньою професією?

а) так;

б) ні.

2.  Що спонукало Вас обрати саме цю професію?

а) сімейна традиція; б) порада батьків; в) порада друзів;

г) порада вчителів;

д) вирішив(ла) сам(а); е) Ваш варіант відповіді

3.  Що було джерелом інформації про обрану професію?

а) розповіді батьків;

б) книги про професію; в) розповіді вчителів;

г) теле-, радіопередачі про професію; д) Ваш варіант відповіді

4.  Що Ви знаєте про обрану професію?

а) професія престижна;

б) умови праці представників професії; в) заробітна платня;

г) медичні протипоказання;

д) суспільна значущість професії; е) вимоги професії;

є) Ваш варіант відповіді                                                                                

5.  Обрана професія допоможе Вам:

а) реалізувати свої здібності; б) розкритися у творчості;

в) стати цінною для суспільства людиною; г) самовдосконалитися;

д) досягти високого положення;

е) Ваш варіант відповіді                                                                                  

6.  Як ставляться батьки до Вашого вибору професії?

а) підтримали; б) байдуже;

в) намагалися переорієнтувати на іншу професію. Яку саме?                        

Дякую за відповіді!

 

„Ким бути”

  1. Чи прийняли Ви рішення про вибір майбутньої професії?

а) так;

б) ні.

2.  Ваш основний варіант майбутньої професії                                             

3. Ваш запасний варіант майбутньої професії                                             

4. Які шкільні предмети необхідні вам для оволодіння майбутньою професією?

5. Які оцінки ви маєте з цих предметів?                                                       

6. На чому базують ваші знання про обрану професію:

а) спостереження за чиєюсь працею; б) бесіди (рекомендації) вчителів;

в) бесіди (рекомендації) батьків; г) розповіді товаришів;

д) заняття в гуртках, факультативах;

е) читання книг, журналів, радіо- і телепередач.

7.  Що вплинуло на ваш вибір:

а) цікавість;

б) умови праці; в) престижність; г) оплата праці;

д) перспективність; е) доступність;

є) корисність; ж) покликання.

8.  Чим вам подобається займатися у вільний час?                                    

  1. Що ускладнює здійснення професійного вибору:

а) недоступність професії; б) сумніви;

в) невпевненість;

г) платіжна неплатоспроможність; д) проблеми зі здоров’ям;

е) інше.

10.  Чи впевнені ви у здійсненні своїх планів:

а) так;

б) ні.

Дякую за відповіді!

„Омріяна професія”

Прізвище, ім’я                                                                 

Клас                             дата                                             

  1. Чи вирішили ви питання вибору професії? а).так; б).ні.
  2. Яку професію вирішили обрати?
  3. Як ставляться батьки до вашого вибору?

а) позитивно; б) негативно;

в) це питання не обговорювали.

  1. Якщо ви    не    обрали   професію:    в    чому    полягають   труднощі вибору?                                                                                         
  2. Яким чином плануєте опанувати обрану професію? а) через ПТУ;

б) технікум ; в) ВНЗ; г) на виробництві.

  1. Чи бачили ви, як працюють люди цієї професії? а) так; б) ні.
  1. Як ви готуєтеся до оволодіння цією професією? а) відвідую факультатив ;

б) займаюся в гуртку технічної творчості ; в) читаю спеціальну літературу ;

г) вивчаю практично;

д) розпитую батьків, знайомих; е) ніяк не готуюся.

  1. Чим ви любите займатися у вільний час? а) читаю книги ;

б) займаюся спортом ;

в) читаю спеціальну літературу ;

г) займаюся конструюванням, моделюванням. д) займаюся у гуртку технічної творчості.

  1. Ваш улюблений предмет?
  2. Що приваблює вас в обраній професії? (можна підкреслити до п’яти пунктів):

а) значення для народного господарства; б) творчий характер;

в) чиста робота;

г) висока заробітна платня;

д) відповідає інтересам, схильностям;

є) можливість щось зробити своїми руками; ж) перспектива професійного росту;

з) спілкування з людьми;

і) можливість проявити свої знання, здібності ;

  1. Що ви знаєте про обрану професію? а) знаряддя праці ;

б) зміст праці ; в) умови праці ; г) оплату праці ;

д) нічого не знаю.

  1. Якими рисами       повинен       володіти       працівник       обраної професії?                                                                                                                 
  2. Які риси є і у вас?
  1. Які з цих рис ще потрібно розвинути в собі?
  2. Які професії, крім обраної, вам подобаються, про які хочете дізнатися глибше?

Дякуєю за відповіді!

„Вибір професії”

Шановний друже!

Наша бібліотека хоче стати твоїм помічником та порадником у виборі професії. А щоб цікаво і змістовно організувати цю роботу, нам потрібна  Твоя допомога.

  1. Твій улюблений предмет у школі                                                 
  2. Як ти вчишся?

а) „відмінно” б) „добре” в) „задовільно”

  1. Якою діяльністю, крім навчання, ти займаєшся? (вкажи назву)

а) в гуртках                                                                              

б)факультативах                                                                        

в) музичній, художній школах                                                     

г) інше                                                                                                      

  1. Як ти вважаєш, які професії потрібні нашому місту?_________
  2. Яку вибереш собі професію?
  3. Хто допоміг тобі в цьому виборі?
  4. Наскільки ти чітко уявляєш собі зміст і специфіку майбутньої професії?
  чітко cкоріше чітко не чітко потрібна інформація інше
Умови праці          
Розмір зарплати          
Престиж у суспільстві          
  1. На твій погляд, якими якостями повинен володіти спеціаліст з обраної тобою професії?                                                                                                        
  2. Що ти робиш для підготовки до обраної професії?

а) читаю книги, журнали, відпрацьовую інформацію в Інтернет мережі

б) дивлюсь спеціальні передачі по ТБ  в) спілкуюсь з людьми обраної професії

  1. Вкажи:

Клас                 

Прізвище                                                

Твоє запитання:                                                                         

 

Дякую за відповіді!

 

Тест на виявлення типу професії, до якї Ви схильні

Визначте своє ставлення – негативне („ні”) або позитивне („так”) до поданих висловлювань.

  1. Я швидше розпочну власну справу, ніж працюватиму на когось.
  2. Ніколи не працюватиму там, де потрібно багато їздити.
  3. Якщо я гратиму, то не робитиму малих ставок.
  4. Мої ідеї спрямовані на поліпшення життя.
  5. Ніколи не звільнюся з роботи, поки не переконаюся, що є інша.
  6. Я не схильний ризикувати, щоб розширити свій кругозір.
  7. Знаючи, що якась нова справа може закінчитися невдало, я не вкладатиму в неї кошти, навіть, якщо вона обіцяє неабиякий прибуток.
  8. Хочу дізнатися про життя якомога більше.
  9. Не відчуваю особливої потреби в подіях, що збуджують.
  10. Я не дуже енергійний.
  11. Легко вигадую різноманітні прибуткові ігри.
  12. Ніколи не битимусь об заклад на суму, якої в мене немає.
  13. Мені подобається пропонувати нові ідеї або концепції, якщо реакція на них непередбачувана.
  14. Я готовий брати участь лише в угодах, умови яких викладено чітко і зрозуміло.
  15. Мене більше приваблює небезпечна, але високооплачувана робота, ніж безпечна та низькооплачувана.
  16. За своєю вдачею я не дуже незалежний.

 

Обробка отриманих даних

Якщо Ви згодні з твердженнями 1,3,4,8,10,11,13,15 і заперечуєте 2,5,6,7,9,12,14,16 – зарахуйте за кожне з них по 1 балу.

Якщо сума набраних вами балів – 13 і вище, Ви, імовірно, схильні до підприємницького ризику і маєте деякі риси риск-тейкера (так називають людей, схильних до ризиків).

 

Тест на визначення темпераменту

Інструкція. Дайте відповідь „так”, „ні” на питання, що стосуються ваших почуттів і реакцій в різних ситуаціях, поставивши в бланку поруч з номером питання „+” (так), або „-” (ні).

  1. Я часто відчуваю потребу в нових враженнях.
  2. Мені буває важко відмовитися від своїх планів.
  3. Зазвичай я дію і кажу швидко, довго не роздумуючи.
  4. Іноді я відчуваю себе нещасним без всякої причини.
  5. У суперечці я можу вчинити незвичайний вчинок.
  6. Іноді я порушую свої обіцянки.
  7. У мене часто змінюється настрій.
  8. Мені подобаються азартні ігри.
  9. У мене буває прискорене серцебиття.
  10. Я часто переживаю через те, що сказав чи зробив щось не так.
  11. Мені подобається робота, яка вимагає швидкості.
  12. Мені доводилося погано відгукуватися про своїх знайомих.
  13. Мене легко образити.
  14. Краще мати багато приятелів, ніж мало друзів.
  15. Часом мене переповнює енергія, а іноді все валиться з рук.
  16. Мені приємніше знаходитися в компанії, ніж бути одному.
  17. Я довго переживаю невдачі.
  18. У мене бувають думки, які хотілося б приховати від інших.
  19. Я можу дати волю своїм почуттям і від душі повеселитися в компанії.
  20. Мої нерви часто натягнуті до межі.
  21. Думаю, що мене вважають веселою людиною.
  22. Я часто шкодую про сказане або несказане вчасно.
  23. На грубість я відповідаю грубістю. Я можу запізнитися.
  24. Зазвичай мені легко і приємно в галасливій компанії.
  25. Іноді мені заважають заснути різні думки.
  26. Мені простіше запитати про щось у інших, ніж прочитати самому.
  27. Я часто відчуваю почуття провини.
  28. Мені подобається бути в центрі уваги.
  29. Іноді я кажу про речі, в яких не розбираюся.
  30. Мені часто сняться жахи.
  31. Мені легко спілкуватися з незнайомою людиною.
  32. Іноді мені здається, що я чимось гірша за інших.
  33. Думаю, що я – впевнена у собі людина.
  34. Мене зачіпає критика.
  35. У мене є деякі шкідливі звички.
  36. Я можу внести пожвавлення в нудну компанію.
  37. Я турбуюся про своє здоров`я.
  38. Я люблю жартувати над іншими.
  39. Мені важко відповісти „ні”, коли мене про щось просять.

Обробка результатів

Етап № 1

Кожна заперечна відповідь на питання № 6, 12, 18, 24, 30, 36 оцінюється в один бал. Чим менше балів, тим вища вірогідність результатів тесту. Якщо ви набрали більше трьох балів, можливо ви підсвідомо прагнули давати „хороші”, „правильні” відповіді.

Підрахуйте кількість своїх позитивних відповідей на питання № 1, 3,  5, 8, 11, 14, 16, 19, 21, 23, 25, 27, 29, 32, 34, 37, 36.

 

Параметри Кількісні показники
Екстраверсія  
Інтроверсія  
Стабільність  

Запишіть суму в рядку „Екстраверсія” (товариськість).

 

0-5 балів. Якщо ви набрали менше 6 балів, ви – інтроверт. Інтроверт (від латинського „intro”, що означає „всередину”) орієнтований на свій внутрішній світ, він живе своїми почуттями, думками, переживаннями, переосмислюючи події та явища через свій внутрішній досвід і не  відчуваючи особливої потреби в спілкуванні з іншими людьми. Ваш внутрішній світ, ймовірно, настільки багатий і цікавий, що вам вистачає свого суспільства. Серед тих, кого ви позбавляєте можливості спілкуватися з вами, напевно є чудові люди. При наявності здібностей ви досягнете успіху в науці, мистецтві, ремеслах, що вимагають точності, акуратності та концепції уваги.

Зверніть увагу на види діяльності, які не пов’язані з широкими людськими контактами – програмування, конструювання, творчість, робота з текстами, з тваринами і рослинами.

6-11 балів. Для людей вашого типу в психології є спеціальний термін – амбіверт (від латинського „ambi” двоїстий). Це універсальний  тип особистості, золота середина. Ви вибагливі в спілкуванні. Ви  добре  почуваєте себе в компанії, але легко можете від неї відмовитися. Самотність вас не лякає Вам підходять не тільки професії, пов’язані із спілкуванням, а й ті, що потребують вміння працювати одному.

12-17 балів. Якщо ви набрали більше 12 балів, ви – екстраверт. Екстравер (від латинського „extra”, що означає „понад”, „зовні”, „поза”) – це людина, яка орієнтована зовні, на зовнішні, статусні атрибути. Ця спрямованість проявляється в її рішеннях і відношенні до життя. Людина цього типу настільки може бути захоплена своєю справою, кар’єрою, що не звертає уваги на стан здоров`я.

Вам подобається бути в центрі уваги. Заради компанії ви можете знехтувати іншими справами. Заняття, що вимагають посидючості і терпіння, даються вам зусиллям волі. Ймовірно, вам підійшли б професії, що вимагають інтенсивного спілкування з покупцями, клієнтами, пацієнтами, учнями, студентами, пасажирами. Вам підійдуть професії пов’язані з частими зустрічами, переговорами, консультаціями. Професії, що вимагають терпіння і посидючості (робота з комп’ютером, дослідницька робота, розрахунки та обчислення) будуть даватися вам ціною великих зусиль і нервового напруження.

 

Етап № 2

Підрахуйте кількість своїх позитивних відповідей на питання № 2, 4, 7, 9,  10,13, 15, 17, 20, 22, 26, 28, 31, 33, 35, 38, 40.

Запишіть суму в рядку „Стабільність” (спокій, впевненість у собі, стійкість до стресових ситуацій).

0-5 балів. Вас важко вивести з рівноваги. Ви холоднокровні і незворушні. Переживання багатьох людей вам незрозумілі. Ви швидше, допоможете справою, ніж будете на словах висловлювати своє співчуття. Професії, що вимагають самоконтролю і вміння ризикувати, ніби створені  для вас. Якщо тільки це не маска супермена (або супервумен).

 

Ви здатні витримувати великі емоції навантаження. Зверніть увагу на професії хірурга, військового, співробітника правоохоронних органів, випробувача техніки, рятувальника.

6-11 балів. Емоційна стабільність. У вас вдало поєднуються стійкість і чутливість нервової системи. Ви легше багатьох справляєтеся з життєвими труднощами і при цьому здатні зрозуміти і відчути емоційний стан іншої людини, підтримати її. Якщо у вас при цьому є потреба в спілкуванні з іншими людьми, зверніть увагу на такі сфери діяльності, як обслуговування, навчання, виховання, медицина, управління.

12-17 балів. Ймовірно, ви приймаєте близько до серця не тільки свої проблеми, а й проблеми своїх друзів і знайомих. Ваша готовність прийти на допомогу іншій людині, ймовірно, подобається іншим людям. Є безліч професій, де ця якість є професійно важливою. Наприклад всі професії соціальної сфери. Люди мистецтва також мають особливу сприйнятливість, чуйність і вразливість.

Природа нагородила вас більш тонкою нервовою системою, ніж інших людей. Якщо пам’ятати про це, то навколишній світ буде сприйматися набагато спокійніше. Ваша чуйність напевно притягує людей, які потребують вашого співчуття. Але в першу чергу ви повинні самі знайти силу і впевненість.

ДОДАТОК 3

Диспут

„Покликання. Як його знайти?”

Питання до обговорення:

  1. Що таке покликання? Чи може кожен знайти його?
  2. Праця – це задоволення чи засіб існування? Твоя думка з цього приводу.
  3. Як ти думаєш, вибір професії це особиста справа чи громадська? Чи повинен хто-небудь втручатися у твій вибір?
  4. Чи можна вважати рівнозначними поняття – „свідомий вибір професії” і „мета життя”?
  5. Що робити, якщо не маєш всіх потрібних для обраної професії особистих якостей?
  6. Чи сприяє книга вибору професії? Герої яких книг – твої сучасники, мали вплив на твій вибір?
  7. Як ти уявляєш обрану професію в майбутньому?

Мозковий штурм

„Типи професій”

Тренер: Залежно від предмета праці усі професії поділяються на п’ять типів: людина – природа, людина – техніка, людина – людина, людина – знакова система, людина – художній образ.

У кожного на столі є табличка з класифікацією професій.

Обговорення

  • Що є предметом праці спеціалістів типу професій „людина – природа”? Які професії можна віднести до цього типу?
  • Що повинен проявляти спеціаліст у вирішенні конкретних трудових завдань типу професій „людина – техніка”? Які професії можна віднести до цього типу?
  • Що вимагає від особи професія типу „людина – людина”? Які професії можна віднести до цього типу?
  • Що є предметом праці у професії типу „людина – знакова система”? Які професії можна віднести до цього типу?
  • Як ви гадаєте, які здібності мають бути притаманні особі, що хоче обрати професію типу „людина – художній образ”? Наведіть приклади нових професій цього типу, які з`явилися нещодавно (з розвитком нових комп’ютерних технологій).

Тренінг

„Не хочу хвалитися, але я…”

Тренер: Усі ми по черзі називаємо своє ім’я і говоримо фразу, яка починається зі слів: „Не хочеться хвалитися, але я дуже люблю … і тому мрію стати великим …”. У вправі повинні бути задіяні всі учасники.

Очікувані результати

Учасникам тренінгу пропонується закінчити речення: „Від сьогоднішнього заняття я очікую…”. Висловлюватися потрібно коротко і чітко (використання методу „незакінчене речення”). Відповіді пишуться на липкому папері і фіксуються на дошці у табличці.

 

Знання Вміння і навички
   
Advertisements