Електронний щоденник бібліотеки

З досвіду роботи переможця ІІ  та лауреату ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу
“Шкільна бібліотека 2013-2014” в номінації  “Бібліотечний Веб-ресурс”
 завідуючої бібліотекою Жовтоводської гуманітарної гімназії
ім. Лесі Українки з поглибленим вивченням іноземних мов
А.С.Какуші

Методичні рекомендації шкільним  бібліотекарям із впровадження в роботу електронного щоденника бібліотечної роботи.

Шановні колеги,  пропоную вашій увазі  щоденник  роботи  шкільної бібліотеки в електронному вигляді. Я працюю з ним другий рік  і не маю жодних нарікань, адже це максимально зручний  варіант для роботи  шкільного бібліотекаря.

ЗМІСТ

Вступ

  1. Титульна сторінка
  2. Налаштування на структуру ЗНЗ
  3. Налаштування нижньої частини  таблиці обліку відвідування
  4. Заповнення частини № 1 відвідування за вересень
  5. Заповнення частини № 2 книговидачі за вересень
  6. Підведення підсумків  загальної книговидачі на сторінці №1 за вересень
  7. Особливості заповнення частини №1 відвідування за жовтень
  8. Побудова графіків рейтингу відвідування бібліотеки
  9. Статистичні дані за поточний навчальний період
  10. Заповнення частини №3 Облік заходів бібліотеки.

Завантаження  програми

“Електронний щоденник роботи бібліотеки  2014-2015″(590,5 Кб)  Оновлений  12.11. 2014 р.
“Електронний щоденник роботи  бібліотеки 2014-2015″ Оновлений  10.12. 2014 р.
“Електронний щоденник роботи бібліотеки 2015-2016” Оновлено 02.02.16

//e.issuu.com/embed.js

Вступ

Напевно, у великому прагненні до автоматизації бібліотечної справи було створено цю чудову  програму. Гарна за своєю кольоровою гамою, компактна (займає 590,5 кб операційної пам’яті), зовні дуже нагадує звичний стандартний паперовий варіант  щоденника роботи шкільної бібліотеки,  але  в поєднанні зі своїми новими можливостями ця програма стане чудовою помічницею кожному небайдужому бібліотекарю, в якого є комп’ютер. ЇЇ можна встановити на будь-який ПК, і для цього не обов’язково мати Інтернет. Цей електронний щоденник може стати вашою першою сходинкою до автоматизації бібліотечної роботи.
За рік роботи з цією програмою я сама декілька разів, без зайвої допомоги, переробляла її під наш навчальний заклад.  Від того варіанту, що розробила моя колега,  бібліотекар ліцею науково-природничого навчання м. Жовті Води Агаєва Н.О., теперішній  докорінно відрізняється. Розпочати хоча б з того, що в оригіналі цей щоденник  був російськомовний.  Програма легко піддається перекладу  українською мовою (в ручному режимі), що і зробила бібліотекар ліцею та опробували бібліотекарі шкіл міста.

Наступне, що для мене  досить суттєве, це те, що щоденник легко налаштувати на  структуру навчального закладу. А саме:  у нашій гімназії 14 класів,  з 5 по 11класи. У кожній паралелі по 2 класи. Крім учнів, до категорії користувачів відносяться УЧИТЕЛІ та ІНШІ (батьки, пересічні громадяни міста, лаборанти, технічні працівники).  Загалом набирається 16 пунктів користувачів, яким окремо виділяються колонки для видачі  літератури, що вводяться  до  частини № 1 щоденника «Облік читачів та  відвідувань бібліотеки», яка розташована ліворуч. В оригіналі  програми було лише 13 категорій. Від 1-го класу і до ІНШИХ,  з розрахунку одна колонка щоденника на один клас, або на одну паралель. До речі, багато моїх колег вважають, що  не потрібно паралель розбивати на класи, тобто, скільки б у вас не було 5-их класів, один,  два, чи п’ять, все рівно заносити їх в одну колонку “5-ті класи”.  На мою думку, це не так, а тому я переробила  так, як вважаю за потрібне.
Права сторона щоденника,  як і в традиційному паперовому варіанті,  це «Облік видачі книг та матеріалів», тобто книговидачі за галузями (ББК).  При заповненні  сторінок електронний щоденник мало чим відрізняється від паперового, але він сам підраховує, скільки за день було відвідувачів і скільки було видано  книг. На правій стороні  знизу  програма сама підраховує кількість виданих книг, періодики, підручників за ББК.

Працює цей щоденник в Microsoft Office Excel, а тому рахує добре. Як і у традиційному варіанті, є вихідні та святкові дні, канікули, навчальні сесії, відрядження і т.д. Тобто ті дні, коли бібліотекар з певних причин  не заповнює щоденник. Такі дні дуже легко виділити приємним для вашого зору кольором, а збоку  таблиці  написати пояснення. На моєму варіанті  вихідні позначені  зеленим кольором. Дні, коли я працюю не повний робочий день, – рожевим і т.д. Вигляд дуже красивий. Жовті колонки традиційно означають числа місця. Заповнюється щоденник  дуже легко. Після перерви, коли є декілька спокійних хвилин, беру формуляри і заношу дані до електронного щоденника. Варіантів заповнення два. Перший, як я вже назвала, – під час уроку  або ж традиційно у відведений для внутрішньо бібліотечної роботи час. Робіть, як вам зручно. Саме занесення просте. Ліва  та права сторони щоденника  зовні дуже нагадують звичний паперовий варіант. Потрібно лише правильно  вести процеси заповнення сторінок.

Після завантаження програми,  вона повинна мати ярлик на робочому столі Microsoft Office Excel. Перейменуйте його відразу  на «Щоденник бібліотеки». Тож розпочнімо із заповнення титульної сторінки.

  1. Заповнення титульної сторінки

Мал 1

 На титульній сторінці є зразок, за яким ви її заповните відповідно до назви свого навчального закладу.  Проблем із заповненням  цієї сторінки бути не повинно. Унизу, де розташовані місяці, ви можете побачити, що зараз активна сторінка «ЩОДЕННИК». Після того, як заповнили титульну сторінку, натискаємо курсором на поряд розташований ВЕРЕСЕНЬ.

  1. Заповнення частини № 1 «Облік читачів та відвідування»
    Перш за все треба уважно роздивитися  першу частину «Облік читачів та відвідування». Розпочнемо знайомство з верхньою частиною сторінки 1. Я буду розповідати за таблицею,  а ви підлаштовуйте все під свій варіант.  Початок навчального року  – вересень.  Уважно роздивіться  назви всіх стовпчиків по вертикалі: перша колонка – числа місяця – жовтим кольором, друга колонка – всього читачів. Я сюди помістила також робочі дні тижня, від понеділка до п’ятниці, та вихідні дні.

Налаштування структури ЗНЗ   Мал.2 

Далі  починаються класи (Мал.2). Вам необхідно налаштуватися на свою структуру навчального закладу, адже це ваша особиста робота.

 Припустімо, у вас менше 5-х класів у паралелі, ніж у мене. Тоді вам потрібно поставити курсор  у колонку, де розташований 5-Б, але не на самий 5-Б, а нижче, там де 0, не відпускаючи мишки, провести до останнього числа місяця вертикально, так щоб виділився зайвий стовпчик  (Мал.3).

Налаштування структури ЗНЗ  Мал.3 Видалити або додати стовпчик.

Правою кнопкою миші  клікаємо на виділений стовпчик, з’являється  вікно, в якому потрібно вибрати  лівою кнопкою ВИДАЛИТИ, а потім, знову ж таки лівою, ВЕСЬ СТОВПЕЦЬ та нажати ОК. Таким чином  у вас видалиться один стовпчик. Якщо ж потрібно додати, таж сама процедура, лише тепер нажимати ДОДАТИ СТОВПЕЦЬ.. Таким чином ви підганяєте шаблон електронного щоденника під структуру  свого ЗНЗ. Зверху,  в назвах класів, вписуєте назви своїх класів.

  1. Перейдімо до налаштування нижньої частини таблиці

Налаштування вихідних днів  Мал 4

 Налаштування вихідних днів  Мал 4

Щоб налаштувати вихідні дні, потрібно  натиснувши ліву кнопку миші   виділити горизонтальні рядочки, які  відображатимуть неробочі дні, а потім  в основному меню вибрати  кольорову заливку. Якщо вам не сподобався жоден  колір, виберіть  ІНШІ КОЛЬОРИ. Якщо потрібно зняти заливку, вибирайте режим  БЕЗ ЗАЛИВКИ.

Налаштування нижньої частини сторінки  ВІДВІДУВАННЯ   Мал.5

В оригіналі  програми  після 31 числа поточного місяця, вниз, відразу  йде рядочок ПРИБУЛИ. Вам необхідно додати ще 3 горизонтальні рядочки.  Для цього потрібно виділити рядок ПРИБУЛИ, а потім добавити 3 рядочки вгору. У цих рядочках пишемо:

  у першому -ЗА МІСЯЦЬ, другому – З ВЕРЕСНЯ, третьому –ВИБУЛИ, четвертий у вас вже заповнений –ПРИБУЛИ. За бажанням,  виділіть ці горизонтальні рядочки різними кольорами.

У кінці серпня  ви здійснювали  перереєстрацією читачів по класах. Ось ці дані можете вже зараз занести у ПЕРЕРЕЄСТРАЦІЮ ЧИТАЧІВ ЗА МІСЯЦЬ, що знаходиться унизу таблиці, зліва. Напроти кожної категорії   напишіть кількість користувачів. Мал.6

Як тільки ви почнете вносити дані про кількість користувачів, програма автоматично почне рахувати.

  1. Заповнення частини № 1 « Облік читачів та відвідування»

Переходимо до заповнення першої частини щоденника ВІДВІДУВАННЯ

Заповнюється він аналогічно традиційному паперовому варіанту. Тобто, скільки учнів даного класу прийшло в цей день до бібліотеки за книгами.       Мал. 7

Вам потрібно заповнювати лише число користувачів. Загальну кількість  програма рахує сама. Припустімо, що на першій перерві до вас прийшли 2 учні 5-А кл та 2 учні 6-Б. Напроти цих класів ви ставите цифри 2  та 2,  програма вам уже покаже в сумі число 4. Кожний учень 5-А класу взяв по 10 підручників. Тоді на правій стороні ЩОДЕННИКА  у колонці ПІДРУЧНИКИ ставите цифру 20. Учні 6-Б класу взяли по  2 книги з художньої літератури – на правій стороні в колонку ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУКА  ставимо число 4.  Щойно ви поставите ці числа, як програма сама у колонку  ВСЬОГО ВИДАНО поставить суму 24 . Мал 8

На другій перерві до вас прийшли  3 учні 5-А та 5 учнів 10-А. Там, де пуста клітинка, напроти 10-А ви ставите 5, а там, де 5-А, уже стоїть цифра 2 (з минулої перерви), тепер ви додаєте теперішніх учнів до попередніх і ставите  у клітинку з цифрою 2- цифру 5. Учні 10-А взяли по 15 підручників (30), а учні 5-А взяли по 2 книги з літературознавства, 2 – з мистецтва та 2 періодичні журнали. Мал 9

Оскільки з минулої перерви у колонці ПІДРУЧНИКИ вже стояло число 20, ви до нього додаєте кількість взятих підручників на цій перерві (30) і в клітинку  ставите 50 і так далі. Нічого складного у цьому не має.  Допоки не зрозумієте повністю роботу електронного щоденника, це заповнення ведіть у відведений для внутрішньо бібліотечної роботи час.             А от скільки  книг учні взяли у бібліотеці на свої читацькі формуляри, це вже заповнюється на правій сторінці щоденника.

  1. Заповнення частини № 2 – «Облік видачі книг».

Поглянемо  на зовнішній вигляд цієї сторінки. Вона абсолютно тотожна зі сторінкою щоденника в паперовому варіанті.  Мал 10

Оскільки  це початок вересня, а вам потрібно показати, скільки учнів отримали підручники, то в перші дні показано здебільшого видачу підручників. З таблиці ми бачимо, що за перший  день до бібліотеки прийшло 74 користувачі і взяли 1150 підручників. Крім того, було взято 3 книги художньої літератури та періодичні видання. У результаті ВИДАНО ВСЬОГО 1159 книг і так далі. Тобто, все заповнення абсолютно таке, як у паперовому щоденнику. У випадку, якщо ви видаєте підручники класним керівникам підручники все рівно записуються на клас.

  1. Підведення суми  загальної кількості поточної книговидачі на сторінці №1

На кінець місяця, внизу таблиці, вам самим треба порахувати і записати кількість відвідувачів за місяць.  З  Excel це зробити дуже просто. Виділяєте зверху – вниз  потрібну категорію, а сума, як і завжди в Microsoft Office Excel, пишеться  внизу, праворуч під таблицею. Потім у відведений  рядочок ЗА МІСЯЦЬ  у ручному режимі заповнюєте підряд всі категорії відвідувачів та перевіряєте, чи не припустилися помилки.  Мал 11

 І таким чином підраховуєте всі категорії до кінця.  У моєму варіанті від 5-А до ІНШИХ.  Тобто, вам  потрібно, як і в паперовому щоденнику, підрахувати по горизонталі ті числа, що ви щойно написали. Якщо помилки немає, сума повинна зійтися з тим числом, яке підрахувала програма автоматично. Уважно слідкуйте, щоб усі суми співпадали з підрахованими програмою. Сторінка 1-2,  нижня частина Мал. 12

 На моєму варіанті щоденника кількість відвідувань підрахована мною виділена блакитним кольором. Всі суми (644)  чітко співпадають, що дуже приємно, особливо коли згадуєш,  як доводилося у паперовому варіанті рахувати ці числа. Якщо  якась сума  відрізняється від інших, тоді потрібно знову перераховувати. Програма ніколи не помиляється, а це означає, що помилку допустили ви.

Після рядочка ЗА МІСЯЦЬ (блакитного кольору) ви можете бачити 3 рядочки:  З ВЕРЕСНЯ (який у вересні не заповнюється),   ВИБУЛИ (якщо  такі були), ПРИБУЛИ  за місяць нові учні (якщо такі є),   нижче –  заповнюється кількість зареєстрованих  користувачів.

 Праву сторону щоденника ви не чіпаєте, програма підраховує це сама та виділяє синім кольором. Мал 13

Таким чином ми з вами заповнили перший  місяць ВЕРЕСЕНЬ

  1. Особливості заповнення частини №1 «Облік читачів та відвідування» за жовтень

Переходимо до  наступного  місяця  ЖОВТЕНЯ.  Перш за все розподіляєте місяць на робочі та вихідні дні.  А  тепер уважно потрібно перенести останні підраховані вами у вересні  числа з рядочка  ЗА МІСЯЦЬ (який знаходяться внизу  ВЕРЕСНЯ)  на перший  верхній горизонтальний рядочок (на місце  нулів у ЖОВТНІ).  Мал 14

 Це можна зробити двома варіантами:  переносити помісячно власноруч  або ж виділити числа горизонтального рядочка ЗА МІСЯЦЬ, внести їх у пам’ять, а потім перейти на ЖОВТЕНЬ та вставити у верхній  горизонтальний рядочок на місце нулів.  Мал 15

 Якщо ви проставите числа  та почнете заповнювати новий  місяць,  програма буде рахувати  разом з вашими числами. При цьому заповнювати власноруч  зверху потрібно 1 та 2 сторінки, праву  та ліву сторони. І так продовжувати до кінця навчального року.

Підійшовши до кінця  ЖОВТНЯ, згадуємо, як ми заповнювали   горизонтальний рядочок  ЗА МІСЯЦЬ   у вересні Мал  11.

Починаючи з ЖОВТНЯ,  заповнюємо   ще  один  горизонтальний  рядочок  З ВЕРЕСНЯ.   Завдання даного  рядочка показати кількість відвідувань  категорій користувачів за весь час навчання з вересня по теперішній час ( у паперовому форматі щоденника  такий рядочок також є ).  Мал 16

Рядочок З ВЕРЕСПЯ підраховується аналогічно рядочку ЗА МІСЯЦЬ, але тепер курсор ставимо не на перше число місяця, а вище, на ті числа, які були власноруч перенесені з минулого місяця (див. мал. 15)

Заповнення горизонтального рядочка  З ВЕРЕСНЯ Мал 17

 Унизу,  праворуч,  бачимо суму відвідувань  попереднього  та поточного місяців (сума 133) і  цю цифру  заносимо власноруч у клітинку нижче (З ВЕРЕСНЯ), таким чином підіб’ємо суму  відвідувань  бібліотеки учнями 10-А класу за поточний період навчання (з вересня по жовтень включно). І так до кінця  підраховуємо  всі категорії користувачів. Ці два горизонтальні рядочки бажано виділити різними кольорами. Далі перевіряємо, чи правильно занесені дані. Для цього курсор ставимо біля першої категорії користувачів ( у моєму випадку це 5-А клас)  і, не відриваючи лівого пальця від мишки, виділяємо горизонтально всі класи + УЧИТЕЛІ та ІНШІ. Подивіться на суму чисел, яку порахував Excel унизу таблиці. Вона повинна  співпадати з числами, що порахувала  програма на 1 сторінці, позначена  червоним кольором  ВСЬОГО  ЗА МІСЯЦЬ, якщо суми співпадають, все підраховано правильно, якщо ж ні, ви десь  помилилися, треба знову перерахувати кінцеві місячні  суми.  Таку ж операцію проводимо з рядочком З ВЕРЕСНЯ. Ця сума чисел повинна співпадати  із сумою, яка  на мал.18 знаходиться внизу.

 Програма записує ці числа в клітинках  червоними цифрами на зеленому фоні. Нагадую – все повинно співпадати.

Права сторона листа підраховується програмою автоматично.    Мал 19

У рядочку ПРИБУЛИ напроти того класу, куди прибув учень, пишемо 1+ та виділяємо якимось кольором. Якщо учень прибув,  це значить, що  потрібно добавити одного учня в кількість учнів у класі на кінець місяця. Внизу,  після рядочка зі словами ВСЬОГО ЗА МІСЯЦЬ, знаходиться  таблиця із кількістю учнів на кінець місяця. Ось туди і треба записати нового читача. Тобто, власноруч  написати число на один більше попереднього, що там було записане.  Аналогічна ситуація і з рядочком ВИБУЛИ.  Мал 20

 Перевірити це можна, виділивши горизонтально рядочок із кількістю користувачів за категоріями, а програма підрахує. Це число  записуємо власноруч у першу клітинку  цієї таблиці, перед кількістю учнів по класах. Після того, як ви запишете це число, програма автоматично знизу видасть кількість користувачів вашої бібліотеки.  Це буде те число, яке ви щойно записали. Цим процесом треба керувати уважно, адже тут саме від вас залежить, щоб програма не помилилася.

  1. Навіщо розбивати всі категорії користувачів окремо, а не користуватися паралелями класів?

Раніше я повідомляла класних керівників про поточну  книговидачу 2 рази на рік – на кінець першого семестру та на кінець навчального року. Робила це таким чином. Підраховувала за формулярами, хто з учнів скільки взяв книг на свій формуляр. У цій інформації мною  були визначені лідери серед  класу,  лідери серед паралелі, потім давалася інформація статистичних даних по гімназії. Тобто,  визначалися найактивніші читачі серед 5-8 класів та 9-11 класів. Цю інформацію класні керівники використовували під час проведення виховних годин  та батьківських зборів. Ось варіант цьогорічної статистики за друге  півріччя. Мал.21

 

Тепер до подібної інформації  про книговидачу, яку я подаю 2 рази на рік,  додається помісячна інформація у вигляді графіків рейтингу відвідування  бібліотеки кожним класом окремо  в порівнянні з іншими класами.

Річ у тому, що Microsoft Office Excel дуже гарно робить графіки, гістограми, а оскільки  мені потрібно робити статистичні дослідження відвідування бібліотеки учнями  та доводити цю інформацію до відома класних керівників, батьків, учнів, маючи під рукою всі підраховані дані, я з легкістю можу зробити рейтинг відвідування учнів за місяць, за поточний період, навіть рейтинг відвідування за один день. Пропоную Вашій увазі рейтинг відвідування за вересень.

Графік 1

На жаль, доводиться  всі програми, які в мене є, вивчати самостійно, підказати немає кому. Та й в Інтернеті я такого ніде не бачила  Це можна  вважати ексклюзивним контентом. Я лише шкодую, що до сих пір до цього не додумалася. Після того, як я почала на загал висвітлювати рейтинг відвідування,  тобто  вивішувати на стенди інформації, щомісячно звітувати класним керівникам, а тепер і викладати  на сайті в Інтернет, кількість користувачів бібліотекою різко збільшилася. Учні не хочуть, щоб про них думали, що вони відвідують бібліотеку  гірше інших. Особливо цим захопилися учні 6-х класів. Вони хоч і не лідери, але дух лідерства їм притаманний і вони хочуть догнати лідерів. Лідери, у свою чергу,  не хочуть  поступатися своєю першістю.

Які переваги подібного  рейтингу:

  1. Учні бачать, як ведеться електронний щоденник, як до  нього заносяться дані,  розуміють, яка різниця між кількістю відвідувань та кількістю виданих книг. До сих пір вони вважали,  що чим більше візьмуть книг, тим швидше вийдуть у лідери (основи бібліотечно-бібліографічної грамотності).
  2. Чітка прозорість роботи бібліотекаря з ведення необхідної документації.
  3. Виховування почуття першості (хоч у чомусь бути першим, щоб хоч за щось похвалили). Є діти, які не можуть себе проявити в гарних  знаннях з предметів, в умінні впливати на інших, але хочуть себе десь реалізувати, щоб про них також говорили – такі учні, частіше за все, йдуть до бібліотеки. Графік 2

У програмі цей рейтинг має ось такий вигляд.  Він розташований на 1 сторінці щоденника нижче  таблиці

Загальний вигляд сторінки щоденника за ЖОВТЕНЬ у зменшеному розмірі  Графік 3

 Надалі я роблю по два графіки: один за місяць, інший за поточний період навчання. Таким чином інформація про кількість відвідування та книговидачу буде заповнюватися до кінця навчального року.

  1. Побудова інфографіків відвідування

Щоб побудувати подібний інфографік, необхідно скопіювати дані горизонтального рядочка ЗА МІСЯЦЬ (у моєму випадку від 5-А класу до ІНШИХ всі категорії користувачів) Мал 22

 Після того, як з’явиться вікно гістограм, виберіть ту, яка вам сподобається, та вставте скопійовані числа. Утвориться простий графік. Аналогічну роботу потрібно провести і з числами з горизонтального рядочка З ВЕРЕСНЯ. Таким чином  будуть утворені 2 графіки, які можна використовувати у своїй подальшій роботі: щомісяця звітувати педагогічному колективу, висвітлювати на стенді інформації для учнівського колективу, виставляти на сторінці бібліотеки або сайті для батьківської громадськості.

 Створені  графіки можна рухати з місця на місце, копіювати, збільшувати, зменшувати, підписувати назви, додавати  цифрові дані та багато іншого. Все, що стосується графіків,  це копітка робота, яка заслуговує на окремий алгоритм роботи з побудови інфографіків відвідування бібліотеки.

10. Статистичні дані за поточний навчальний період

      Але,  крім цих сторінок, у нашому електронному  щоденнику, так як і в паперовому варіанті,  є ще  інші сторінки. Переходимо до сторінки ВСЬОГО.

Знайти її можна на нижній панелі монітора, там де розміщуються місяці. Дивіться знизу ВЕРЕСЕНЬ, ЖОВТЕНЬ, ЛИСТОПАД, ….ВСЬОГО. От про неї ми зараз і поговоримо.

      Сторінка ВСЬОГО містить усі помісячні статистичні дані, які ви вносили до електронного щоденника. А саме:  кількість відвідувань та кількість книговидачі за поточний період навчання. Зовні це має ось такий вигляд. Мал 23

      Три таблиці на одній сторінці. Давайте ближче познайомимося з ними. Мал 23.  Якщо  до  програми з перших сторінок внесено все правильно, цю сторінку вам не доведеться заповнювати, вона заповнюється автоматично, разом  з відвідуванням та книговидачею.  Ви вносите цифри на  1 та 2 сторінки, а в розділі ВСЬОГО все заповнюється автоматично. До вашої уваги помісячна статистика відвідування, книговидачі та кількості користувачів.  Мал 23

А тепер переходимо до сторінки ЧАСТИНА 3, що знаходиться поряд  зі  сторінкою ВСЬОГО.

11.  Заповнення частини №3 «Облік заходів бібліотеки»

Поглянувши на  зовнішній вигляд сторінки, можна зробити висновок, що вона абсолютно  ідентична  паперовому варіанту. А тому  ніяких підрахунків програма тут не веде. Всю сторінку Ви заповнюєте так, як вам захочеться, як ви звикли її вести. Я  веду цю сторінку так, щоб мені було зручно робити звіт про роботу за рік. Мал 24

Ось такий вигляд має остання сторінка  електронного щоденника.

 Всі ці сторінки, коли закінчується місяць, я роздруковую на кольоровому принтері. До кінця року складається папка починаючи з титульної сторінки  ЩОДЕННИК РОБОТИ  БІБЛІОТЕКИ, а потім всі сторінки по місяцях  разом із рейтингами відвідування та аналізами кількості взятих книг з кожного класу окремо. Роздруковані листи підшиті в  теку мають гарний  кольоровий вигляд. Те, що вони кольорові, надає лише привабливості  даному щоденнику.

 Висновок

Звісно, ніхто нас  не змушує працювати з електронними щоденниками. Але погодьтеся, що це крок уперед. Час невпинно йде попереду нас, навколо постійно щось змінюється, та й ми самі хочемо щось змінити: одяг, меблі, шпалери. То чому б нам  не спробувати щось змінити  на своєму робочому місці. Це дасть нам лише великий плюс у роботі, повагу серед учнів та вчителів і неабияке почуття власної значимості.  «Життя – це низка виборів», – говорив Нострадамус.   Від виборів та прийнятих рішень  залежить  подальше життя. Рухатися вперед  чи стояти на місці – вибір Ваш.

Можливо, хтось  давно користується подібним «Щоденником» і може поділитися досвідом. Якщо будуть побажання та рекомендації,  обов’язково врахую на майбутнє. Напевно, хтось із такою формою ведення Щоденника зустрінеться вперше – спробуйте! Це дуже зручно. Якщо виникнуть питання, то можна їх задавати прямо на сайті в НАПИШИ КОМЕНТАР або  КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ.  Я обов’язково допоможу. Успіху.

Advertisements

2s коментарів (+add yours?)

  1. babkakoshka
    Жов 23, 2015 @ 15:56:01

    Чудова програма

    Відповіcти

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s